اتصال مراکز تولیدی و کارخانجات زیرمجموعه شستا به شبکه ریلی

اتصال مراکز تولیدی و کارخانجات زیرمجموعه شستا به شبکه ریلی

نشست مدیر عامل راه آهن با مدیرعامل شستا برگزار شد و طی آن، طرفین بر همکاری مشترک جهت اتصال مراکز تولیدی و کارخانجات زیرمجموعه شستا به شبکه ریلی و همچنین سرمایه گذاری شستا در حوزه های زیرساخت و ناوگان ریلی تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع)، نشست سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن و ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با هدف گسترش همکاری به منظور ارتقای حمل و نقل ریلی و استفاده از ظرفیت های طرفین، روز چهارشنبه مورخ ۱۰ خرداد در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

صالحی در ابتدا، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: می توانیم ارتباط خوبی را بین شستا و راه آهن داشته باشیم و کارخانجاتی که قابلیت لازم را دارند، به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

وی با یادآوری اینکه هر چقدر بار از روی جاده به ریل منتقل شود، به نفع کشور خواهد بود، تاکید کرد: مزیتهای رقابتی مهمی شامل منابع معدنی و همچنین نفت، گاز و پتروشیمی برای کشور ما وجود دارد که ما می توانیم با جابه جایی آن ها از طریق ریل، به نحو احسن از این مزیت ها استفاده کنیم که ما در راه آهن کاملا آمادگی همکاری و انجام آن را داریم.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به امضای موافقت نامه مورخ ۹ خرداد راه آهن با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت که در جهت اجرایی سازی ماده ۱۲ قانون رفع موانع صورت پذیرفت، تصریح کرد: این موافقت نامه کاملا به نفع سرمایه گذران حمل و نقل ریلی و جذابیت هرچه بیشتر این حوزه برای سرمایه گذاران به امضا رسیده است.

صالحی از پیشنهاد مدیرعامل شستا جهت تشکیل کارگروه مشترک به منظور تهیه نقشه راه همکاری های راه آهن و شستا استقبال نموده و خاطرنشان کرد: در خصوص کلیات موضوع موافق و آماده ایم؛ جزئیات نیز به سرعت در کارگروه مشترک جمع بندی شود.

ضرورت اتحاد استراتژیک راه آهن و شستا در انجام ماموریت های مشترک

ابراهیم بازیان، مدیر عامل شستا نیز در این نشست، به تشریح اهم فعالیت های شستا در حوزه هایی نظیر استخراج معادن و تولید فولاد، بازار سرمایه، کشتیرانی، پتروشیمی، تولید سیمان و … پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه کشور طی ۱۰ سال گذشته با رکود مواجه بوده است. با شروع به کار دولت سیزدهم، اکنون امیدواری همه مردم و مسئولین هست که اقدامات اساسی و جهادی در کشور صورت پذیرد.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه حوزه های مختلف از جمله تولید ریل ، پیمانکاری ساخت، کارخانجات تولید کننده بارهای حجیم و موضوع تامین مالی همگی در شستا وجود دارند تاکید کرد: ما باید با راه آهن به یک تفاهم استراتژیک برسیم. مجموعه راه آهن به دلیل قدمت دیرینه اش و اهمیت بالای آن، نیاز به سرمایه گذاری فراوان دارد که شستا این آمادگی را دارد.

بازیان عنوان کرد: اکنون مجموعه کارخانجات سیمان کشورمان، حدود ۹۰ میلیون تن سیمان تولید می کنند. در این حوزه، ۳۵ درصد تولید سیمان کشور از سوی شرکت های شستا تولید می شوند که علاقمندیم ۱۷ کارخانه سیمان ما به شبکه ریلی متصل شوند.

گفتنی است؛ در این نشست جمعی از معاونان و مدیران راه آهن و همچنین مدیران هلدینگ های ذیل شستا نیز حضور داشتند.

 

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل تین نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.