امسال سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود

امسال سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود

امسال سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه توسعه شبکه ریلی، در دولت سیزدهم دو برابر بیست سال گذشته کار انجام شده به‌طوریکه امسال سه مرکز استان هم به شبکه ریلی متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، خیرالله خادمی در آیین بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن سنندج – همدان که صبح امروز با حضور رئیس جمهور انجام شد، اظهار کرد: تمام اجزای ساخت پروژه راه‌آهن سنندج – همدان در داخل کشور تامین شده و پروژه ای کاملا بومی است.

وی با بیان اینکه هم سوزن و هم ریل این خط در داخل کشور تولید شده است، افزود: خوشبختانه در توسعه ریلی به جایی رسیده‌ایم که تمام تجهیزات آن در داخل تولید می‌شود.

خادمی با عنوان اینکه در راستای اجرای این پروژه بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ارزش ریالی امروز پروژه ۱۵ هزار میلیارد تومان است؛ این رقم نشان می‌دهد راه‌آهن همدان – سنندج یک اَبَر پروژه ریلی به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از آن، مراکز استان‌های کردستان و همدان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

خادمی اضافه کرد: برای اجرای این محور ، ۴۶ تقاطع غیر همسطح و حدود ۲۹ دستگاه پل بزرگ احداث و ۳۴ هزار میلیارد ریال از منابع دولتی اعتبار هزینه شده است.

خادمی به ظرفیت این پروژه اشاره کرد و گفت: ظرفیت انتقال مسافر این خط ریلی در سال ۴۵۰ هزار نفر در سال و ظرفیت باری آن ۲ میلیون تُن است که مقرر شده این رقم در دراز مدت به یک میلیون مسافر و ظرفیت انتقال بار نیز به سه میلیون تُن افزایش یابد.

وی یادآور شد:  در صورت اجرای طرح اتصال سنندج به مرز باشماق مریوان، امکان بهره‌مندی از مزیت‌های ترانزیتی این محور نیز فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: دولت سیزدهم ، دو برابر بیست سال گذشته در زمینه شبکه ریلی کار انجام داده و امسال سه مرکز استان هم به شبکه ریلی متصل می‌شود.

 

منبع:شبکه خبری تحلیلی ریل نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.