تولید چرخ قطار از اواخر سال 1402

تولید چرخ قطار از اواخر سال 1402

تولید چرخ قطار از اواخر سال 1402

نورالدین علی آبادی عضو و رئیس هیئت مدیره شرکت واگن آسا یدک اظهار داشت: شرکت واگن آسا یدک در سال 1394 با سرمایه گذاری بخش خصوصی تشکیل شد. هدف اصلی واگن آسا یدک، تولید بانداژ، دیسک چرخ، چرخ مونوبلوک و محور است. در حال حاضر تولید بانداژ شروع شده و در حال تولید است.

وی با بیان این که مجموعه مذکور در تهران مستقر است، افزود: در ادامه بحث تولید بانداژ و رینگ، در صنایع جانبی هم هدف گذاری و چندین نمونه رینگ های ساده برای صنایع مختلف، از جمله صنایع عمومی شروع و برای صنایع پتروشیمی انواع و اقسام رینگ با گرید های مختلف تولید شده است.

او گفت: دستگاه دیگری نیز برای ساخت انواع رینگ ها تا قطر 4000 م.م. (4 متر) وارد کرده ایم که این دستگاه در حال ترخیص و راه اندازی است.

علی آبادی عنوان کرد: در بحث تولید چرخ مونوبلوک، مجموعه خط چرخ مونوبلوک (که شامل پرِس، پیش‌ فرم و دستگاه ویل رولینگ و دستگاه پرس تریم است،) دستگاه آلمانی و خریداری شده، البته دستگاه دست دوم است و نو نیست.

او گفت: دستگاهِ خریداری شده در حال حمل به ایران به صورت قطعه قطعه است که جمعا حدود 920 تن وزن دارد اگر مشکلی پیش نیاید در یکماه آینده کل دستگاه به ایران وارد شود.

علی آبادی گفت: این مجموعه بر اساس کاتالوگ می تواند ماهیانه حدود 12 هزار و سالیانه 144 هزار چرخ تولید کند اما آنچه به عنوان تولید واقعی گفته شده نصف این عدد یعنی سالیانه حدود 60 هزار چرخ را می توانیم در نظر بگیریم اما نیاز داخلی کشور در بخش باری، مسافری، مترو و لکوموتیو، حدود 24 هزارتا براورد می شود که عمدتا وارداتی است.

او گفت: اگر شرایط مناسب باشد واگن آسا یدک می تواند بخشی از ظرفیت اضافی را برای صادرات اختصاص دهد.

علی آبادی تاکید کرد: صرفه جویی ارزی این مجموعه سالیانه حدود 20 میلیون دلار خواهد بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.