خط ریلی تهران-آنکارا بازگشایی می‌ شود

خط ریلی تهران-آنکارا بازگشایی می‌ شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: خط ریلی مسافربری تهران- خوی-وان- آنکارا از جمله موضوعاتی بود که در سفر ترکیه مطرح شد که با توجه به تعطیلی این خط، بزودی با تفاهمات دو کشور ایران و ترکیه، مجدد راه اندازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به ترکیه بیان داشت: خط ریلی مسافربری تهران –وان- خوی- آنکارا از جمله موضوعاتی بود که در سفر ترکیه مطرح شد که با توجه به تعطیلی این خط، بزودی با تفاهمات دو کشور ایران و ترکیه، مجدد راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مشترک ایران و ترکیه با محوریت خوی از جمله دستاوردهای این سفر بود که بزودی اجرایی می شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه امکان صادرات و افزایش آن از مرز رازی در این دولت فراهم شده است، اضافه کرد: یکی دیگر از مصوبات این سفر، انتقال برق از نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان خوی به اروپا از کشور ترکیه بود که نشان از ظرفیت های بالای این شهرستان را نشان می دهد.

این مقام مسئول در ادامه به تعریف مأموریت مشترک برای هر شهرستان مرزی در مناطق ویژه اشاره و گفت: شهرستان خوی دومین شهر بزرگ استان بعد از ارومیه از لحاظ صنعتی، فرودگاه، ریل و مرز آسیا و اروپا است که می توان با استفاده از ظرفیت معادن، زمین های کشاورزی، زمین های شنزار و بی کیفیت این شهرستان با جذب سرمایه گلخانه های بزرگی ایجاد کرد و قطعا این پروژه ها با برنامه ریزی های دقیق و پیگیری های مکرر در راستای توسعه شهرستان محقق خواهد شود.

 

  منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل تین نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.