راه آهن چابهار به زاهدان سال آینده به اتمام می رسد

راه آهن چابهار به زاهدان سال آینده به اتمام می رسد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه ۲۷ دی ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش ها جهت اتمام راه آهن چابهار له زاهدان تا سال آیند، به تشریح برخی از اقدامات وزارتخانه در تمامی حوزه های مسئولیت پرداخت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش توضیح داد: در جلسه ای که با وزیر امور خارجه هند داشتیم آخرین مذاکرات و مراحل نهایی مذاکرات در خصوص قرارداد بندر شهید بهشتی چابهار انجام شد. چابهار یکی از مهمترین بنادر راهبردی است و دسترسی به آب های آزاد، را فراهم می کند. در توافق با هند موافقت کردیم تا ظرف یک ماه توافقات باقیمانده تکمیل شود و قرارداد بین مدیران اجرایی به امضا برسد. همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در یک ماه آینده قرارداد چابهار را به اتمام برسانیم.

راه آهن چابهار-زاهدان سال آینده به اتمام می رسد

بذرپاش ادامه داد: از سوی دیگر در تلاش هستیم تا راه آهن چابهار به زاهدان تا سال آینده به اتمام برسد. با اتمام این مسیر عملا با مسیر کریدوری بسیار خوبی مواجه خواهیم بود.

وی توضیح داد: امروز صبح در حضور رییس جمهور آخرین اقدامات کریدورهای منطقه ای گزارش شد و در این جلسه، آخرین تصمیمات گرفته شد و آخرین  دستورات در این خصوص ارایه شد. مقرر شده است تا سایر بخش ها در تکمیل این کریدورها نقش داشته باشند تا این زنجیره های مهم  و راهبردی کریدوری را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم. اولویت در تکمیل این زنجیره کریدوری چابهار-زاهدان و زاهدان-یونسی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه رشت به کاسپین در برنامه بهره برداری در دولت سیزدهم است که با تکمیل این قطعه در مسیر کریدور شمال-جنوب، اتصال دریا به دریا از بندرعباس به بندر کاسپین محقق خواهد شد.

بذرپاش در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگاران در حوزه هوایی توضیحاتی ارایه کرد و گفت: یکی از خواسته های ما از شرکت های هواپیمایی این است که سرمایه گذاری در حوزه تامین هواپیما انجام بدهند. اخیرا خود ایرلاین ها هواپیماهایی را به کشور وارد کردند که جا دارد از آنها تشکر کنم. این ظرفیت خوبی است که شرکت های هواپیمایی منابع خود را در حوزه تامین هواپیما هزینه کنند و ما حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: در خصوص ترخیص قطعات هواپیما از گمرک حداکثر حمایت را از شرکت های هواپیمایی خواهیم داشت. توقع ما از شرکت های هواپیمایی رعایت مقررات بازار است و اینکه مردم هرچه سریعتر و با قیمت مناسب بتوانند بلیت هواپیما را تهیه کنند.

به گفته بذرپاش، حسابرس هایی برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تعیین شده است.

   منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل تین نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.