سفر وزیر روسی به ایران برای امضا قرارداد اجرایی خط آهن رشت-آستارا​

سفر وزیر روسی به ایران برای امضا قرارداد اجرایی خط آهن رشت-آستارا​

سفیر ایران در روسیه از سفر وزیر روسی به ایران طی روزهای آینده برای امضا قرارداد اجرایی ساخت خط آهن رشت-آستارا خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، کاظم جلالی در همایش اقتصاد دریامحور با محوریت کریدور شمال-جنوب با اشاره به هدف گذاری روسیه برای جابجایی 2 میلیون تن کالا در بخش شرقی کریدور شمال-جنوب، اظهار کرد: شاخه غربی کریدور ( روسیه، آذربایجان ایران) سال گذشته میلادی راه اندازی شد و با حضور روسای جمهور ایران و روسیه توافقنامه احداث رشت-آستارا امضا شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته پیگیری های خوبی را در رابطه با این موضوع داشته و امیدواریم با حضور وزیر روسی و سفر وی به ایران طی روزهای آینده، قرارداد عملیات اجرایی امضا و پروژه شروع شود.

وی افزود: شاخه سوم کریدور شمال-جنوب یعنی حمل ونقل ترکیبی از روسیه، دریای خزر وسپس ای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین مسیر کریدور شمال-جنوب برای ایران است. در دو شاخه این کریدور ما از کشورهای ثالث استفاده می کنیم اما شاخه سوم به طور مستقیم از ظرفیت های کشورمان برای حمل ونقل کالا استفاده خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در عین حال با بیان اینکه در بخش روسی کریدور شمال-جنوب ضعف داریم و این کشور فقط یک بندر در دریای خزر دارد، گفت: بقیه بنادر روسیه در ولگا قرار دارد که هر سال نیازمند لایروبی است، ضمن اینکه در 6 ماه از سال به دلیل سرما و طوفان حمل و نقل دریایی با سرعت انجام نمی شود.

جلالی یادآور شد: در حوزه مربوط به ناوگان دریایی ایران در دریای خزر دچار مشکل هستیم و باید کشتی های بیشتری در این منطقه داشته باشیم تا سهم بیشتری را از حمل و نقل دریایی خزر را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه بندر کاسپین به زودی به شبکه ریلی متصل می شود، اضافه کرد: در پسکرانه بنادر نیز باید امکانات را به طور جدی داشته باشیم.

 

 منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل تین نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 20 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.